Swift

Burgerová sezóna začíná: Řepový burger


Mám ráda burgery. A po vegansku můžete experimentovat stokrát jinak.
Už jsem nějaké kupované jedla, vždy byly velice výborné, ale vzhledem k tomu, že sama ráda vařím a hostím své blízké nějakými dobrotami, tak jsem se chtěla tento pro mě úžasný řepový burger naučit.

Receptů je všude hodně, ale jak je dát nějak dohromady, aby to byl ten Váš vysněný burger? Prostě se to nějak povedlo. Na doácích bezlepkových houskách, které nebudou tvrdé, splasklé ještě pracuji, ale až se mi podaří, přidám recept i na burgerové housky, nebojte :)

Ingredience:
  • 200g řepy (ať není příliš vodnatá, pokud berete zavařenou, můžete případně vymačkat přebytek vody)
  • 100g cibule
  • 100g cizrny/fazolí (ať není příliš vodnatá, stejně jako u řepy)
  • 30g ovesných vloček (můžete i více podle konzistence)
  • koření - česnekové domácí
  • sůl, pepř
  • čerstvé bylinky, nasekaná sušená pažitka
  • lahůdkové droždí
  • burgerové housky
  • hranolky kupované nebo z brambor domácí
  • zelenina


Postup:
  1. Všechny ingredience dáte společně do mixéru a mixujete, abyste neměli příliš velké kusy ve směsi.
  2. Směs by neměla být úplně hladká (neděláme přeci pomazánku), ale tvarovatelná a hustější konzistence. Pokud se Vám zdá, že je a směs příliš vodnatá - přidejte ještě vločky.
  3. Vytvarujeme potřebný počet burgerů (podle velikosti), mi se podařilo udělat dohromady 4 velké a 2 malé. A dáme do předehřáté trouby na 180 °C péct prvně na 10-15 minut, poté otočíme a pečeme ještě dalších 10-15 minut. Burgery se zatáhnou, ale zůstanou uvnitř měkké.
  4. Mezitím si můžete připravit oblohu a housky. My jsme housky rozpůlili, na jedné straně pomazali domácím kečupem, přidali opečenou cibulku, salát, salátovou okurku a poté na to pokládali řepové burgery. Můžeme využít i rajčátka, my jsme ale měli jen cherry, tak jsme je dali jako oblohu na talíř.
  5. Přidáme hranolky, oblohu a burgery a máme hotovo! Přejeme dobrou chuť.
Není nad to, udělat si doma vlastní burger - víte, jaké suroviny jste tam dali, čerstvé a chutné, můžete si ho ještě sami upravit, různě kombinovat koření a další chutě. Já jsem určitě ještě neskončila, něco nového ještě vyzkouším.

Mohlo by se Vám také líbit:

0 komentářů

Děkuji za Váš komentář, ať už je jakýkoli :)