Swift

Závin s jablky a oříšky

Ráda zkouším nové věci. Různé varianty. Různé chuti.


A tak jsem zkusila závin s jablky s jiným těstem, než jak jsem zkusila s listovým.

Co je k němu tedy třeba? Nic náročného. A navíc těsto není příliš tučné :)

Ingredience na těsto:

• 100 g hladké mouky
• 190 g pohankové mouky
• 3 lžíce olivového oleje
• 1 lžíce borůvkového sirupu
• 180 ml vlážné vody

Ingredience na náplň:
• jablka
• skořice
• karob
• vanilkový cukr
• drcené oříšky





Postup:
Smícháme obě mouky, pak přidáme tekuté složky těsta. Zpracujeme hladké a pružné těsto a necháme jej 30 minut odpočívat na teplém místě (využila jsem sluníčka a dala těsto v míse zakryté utěrkou tam, kde sluníčko svítilo).

Po 30 minutách těsto rozválíme, aby bylo tenké maximálně 2-3 mm. (Rozválela jsem těsto přímo na pečicím papíru, na kterém jsem těsto pak také přenesla na plech a pekla jej na něm. Těsto po prvním rozválení bylo dost tenké, ale nebyla jsem schopna ho přenést na plech, aniž bych ho nedeformovala.)

Pak vytvoříme náplň - nastrouháme jablíčka (z nich vymačkáme přebytečnou šťávu - vypila jsem, mňamkaaaa), přidáme drcené oříšky, dochutíme skořicí, cukrem a karobem (nebo kakaem podle chuti, každému karob totiž nechutná).

Pak už jen závin zatočíme, utěsníme kraje a záhyby, aby nám náplň neutekla a dáme péct do předem předehřáté trouby na 180 °C na 30 minut (hlídáme podle typu trouby a režimu).



Pak už stačí jen nakrájet a vychutnat si sezónní dobrotu :)

Mohlo by se Vám také líbit:

0 komentářů

Děkuji za Váš komentář, ať už je jakýkoli :)