Swift

Ten nejmakovatější makovec z nejmakovatějších makovců :)


Jak moc máte rádi makovec?


Já jej přímo zbožňuji. Přímo si neuvědomuji, že by ho mamka dělala doma, ale každopádně nám domů z obchodu brávala klasický makovec, který byl v takové té hliníkové vaničce.


Teď, když už jsem veliká (smích), nemám chuť na makovec, který si člověk koupí někde v obchodě. Navíc - asi žádný z nich stejně není vegan. A ani ten hliník nezní příliš vábně...

Makovec jsem ale nijak nevyhledávala. Prostě přišel sám v jedné z mnohých kuchařek, které mám doma :) Konkrétně od pražské vegan restaurace Plevel :) Nikdy jsem tam nebyla, ale tento úžasný recept mi vykouzlil úsměv na tváři a hlavně mé chuťové buňky plesají. A nejsou samy - přítel si makovec velice vychvaluje, mé zlaté Verunce také moc chutnal a ještě i mamince od přítele :) To vždycky potěší.

A abyste se mohli těšit i Vy, tak tady je ten recept:

Ingredience:
  • 300 g hladké mouky
  • 400 ml rostlinného mléka
  • 150 g mletého máku
  • 100 g třtinového cukru
  • 1 kypřicí prášek do pečiva
  • 20 ml citrónové šťávy
  • 50 ml oleje
  • cukr a citrónovou šťávu na citrónovou polevu





Postup:

  1. Smícháme suché ingredience. Poté přidáme ostatní ingredience. Vytvoří se tak tekutější těsto.
  2. Vymažeme si formu, do které budeme těsto dávat, a vysypeme moukou. Poté do ní těsto přelijeme. Troubu si předehřejeme na 170 °C a poté do ní dáme přichystanou formu s těstem.
  3. Po asi 20 minutách (raději zkoušejte špejlí, zda je těsto hotové) makovec vytáhneme.
  4. Jako poslední si připravíme citrónovou šťávu. Až ji budeme mít hotovou, tak jí polijeme makovec a necháme ztvrdnout.
  5. A přejeme dobrou chuť!

Mohlo by se Vám také líbit:

5 komentářů

  1. To určitě upeču. Poslední čokoládový dort pečený s láskou pro moji sestřicku k narozeninám měl obrovský úspěch (a to se nepovažuji za dobrou kuchařku, vážně :) Holky na narozeninové pártičce chtěly recept. Deni, jsi skvělá, díky. Šíříme nenásilně veganství mezi masožroutíky (kámoška, která chtěla recept je masožravá až to pěkně není ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach <3 Děkuji za tato slova. To mne velice těší, neznámá zlatá. Moc mě těší, že chutná! Ten dort je vážné nebem v puse, u mě jej taky zbožňují všichni. Přeji nádherný podzimní den. Vychutnej si každý okamžik i dobrůtku.
      (Když vaříš s láskou a od srdce, vše se podaří ^^)

      Vymazat
  2. Upečeno!!! Recept je fakt easy, díky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Upečeno!!! Je to easy, díky za recept :)

    OdpovědětVymazat
  4. Nejlepší co jsem kdy upekla! <3 Ještě jsem zkusila, vysypat formu kokosem a asi 20g máku jsem nahradila kokosem a musím uznat, že i lidi co nemajá rádi mák, tak chválili. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář, ať už je jakýkoli :)