Swift

Listové těsto jednoduše a rychle? JO!


Už dlouho jsem hledala ideální vegan listové těsto.

Některé mi nesedly, jiné jsem ani nekoupila, protože jsem nevěděla, jaké rostlinné tuky jsou využity...


A tak jsem hledala také na internetu návod na domácí listové těsto. Přesný návod, jak udělat kvalitní listové těsto, které budu mít i rychle hotové. Ovšem to se zdálo jako nemožné. všechny recepty na vegan štrůdl/závin byly většinou již z hotového koupeného listového těsta. A to jsem nechtěla.



Pak jednoho dne přijel můj tatínek z Moravy a přivezl mi celou tašku jablíček. A první, co mě napadlo, bylo, že udělám konečně taky svůj vlastní vegan závin s jablky a skořicí. Dala jsem se do hledání - a nehledala jsem listové těsto, ale prostě recept na jablečný štrůdl. Našla jsem nějaký recept i s fotkou, na kterém vypadal výsledný produkt jako opravdový štrůdl z listového těsta.

A když jsem to vyzkoušela, upekla, tak jsem zjistila, že se jedná o nejjednodušší listové těsto, co jsem kdy viděla a snad i jedla! A je boží! Na mě ovšem dosti olejové, takže recept trochu upravuji. Každopádně to všem velmi chutnalo, takže ani tuhle dobrotu si prostě nemůžu nechat jen pro sebe a svou rodinu a přátele, ale musím se o ten recept podělit i s Vámi!

Ingredience:
  • 3 hrnky hladké mouky
  • asi 100 ml rostlinného tuku (již upravená výše, v původním receptů bylo myslím 200 ml)
  • 1/2 hrnku vody (ale spíše podle potřeby, přidala jsem do těsta až po rozmíchání mouky a oleje)
  • špetka soli
  • jablka
  • skořice
  • oříšky (nepoužila jsem)
Postup:
  1. Smícháme mouku a olej.
  2. Podle potřebné konzistence přidáme vodu - těsto by nemělo lepit a zároveň by nemělo být ani příliš vodnaté. Mělo by se s ním dobře pracovat.
  3. Vypracujte tedy hladké těsto, se kterým se Vám bude dobře později pracovat. Poté dejte těsto odpočinout na chvíli do lednice.
  4. Dále si očistíme jablka, odstraníme slupku a jadřince a nastrouháme. Přidáme k jablkům skořici, případně i oříšky či datlový sirup, pokud jsou jablka kyselejší (ale raději je nechte dozrát). Z jablíček vymačkáme část šťávy, aby se nám těsto příliš nerozmočilo.
  5. Vytáhneme těsto z lednice, rozdělíme na 2 díly, pokud chceme dělat závin. Ale můžeme také rozdělit na kuličky, ze kterých uděláme koláče plněné jablky, jako jsem to udělala i já :) (Z jedné dávky záviny, z druhé koláče.)
  6. Těsto tedy rozválíme, pak přeneseme na plech vyložený pečicím papírem. Přidáme doprostřed jablka se skořicí a zabalíme. Pokud děláme koláče, tak kuličky zploštíme, doprostřed zase dám směs jablíček a zamotáme do uzlíčku (nahoře je můžeme posypat třeba drcenými oříšky místo klasické posýpky).
  7. A takto nachystaný závin a koláče dáme do předem rozehřáté trouby asi na 180 °C (podle trouby) na 20-25 minut (taktéž podle trouby, programu).
  8. Není třeba pomazávat rostlinným tukem :)


Velice nám všem chutnal! Doufám, že i Vám se závin podaří a budete mít stejnou radost z nalezeného těsta minimálně jako já.

S láskou Teniska

Mohlo by se Vám také líbit:

0 komentářů

Děkuji za Váš komentář, ať už je jakýkoli :)