Swift

Čokoládové sufflé

Mám ráda nové věci, nové chutě a postupy. Obzvláště proto, že sama pro sebe překračuji meze, co se týče veganského stravování - "to vegan neuděláš" :)


A dalším takovým experimentem bylo čokoládové sufflé. První pokus byl nic moc (využila jsem klasický recept, který jsem přetvořila ve vegan, a to se mi moc nepovedlo):


Ale pak jsem si našla skvělý vegan recept ze zahraničních stránek a to bylo naprosto luxusní!


A co je teda třeba na tuto dobrotu?
Ingredience:
1/8 hrnku rostlinného tuku (prostě dno hrnku)
• 7/8 hrnku rostlinného mléka (skoro plný hrnek)
• 4 lžíce třtinového cukru
• 5 a půl lžíce mouky
• 1/2 lžičky prášku do pečiva
• 150g čokolády

Postup:
Troubu zapneme na 170 °C. Mezitím rozpustíme čokoládu v hrnci spolu s mlékem a odstavíme. V míse smícháme mouku s práškem do pečiva. Do čokoládové směsi postupně přidáváme směs mouky tak, aby se nám neutvořily hrudky (případně můžete využit mixér), dále zbylé ingredience - tedy rostlinný tuk a cukr.
Až získáme čokoládovou směs bez hrudek, můžeme nalévat do malých pečicích misek a dát do nahřáté trouby (snižte teplotu na 160 °C). Sufflé necháme v teoubě 18-20 minut.

Čokoládové sufflé je určené ke konzumaci bezprostředně po upečení, po chvilce se totiž nadýchanost vytratí a krásně nadýchaný dezert je najednou spíše propadlou nedokonalostí. Doporučujeme ochutnat třeba i se zmrzlinou :)

Přejeme dobrou chuť!

Mohlo by se Vám také líbit:

3 komentářů

  1. Pekny vecer. Mozem sa spytat, kolko z tohto vyjde kolacikov? Dakujem krasne. A este otazka, vyklapate to po upeceni?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý večer :)
      Tuším, že 4-5. Sufflé jsem nevyklápěla, i když jsem měla misky vymazané a vysypané.

      Snad se Vám podaří ^^

      Vymazat
    2. Dakujem krasne 😊. Pekny den prajen

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář, ať už je jakýkoli :)