Swift

Narozeninový čokoládový dort pro sestřičky - Dvojčátka :)

Dnešní den byl tím dnem, který slaví člověk jednou do roka každoročně. Tedy byl to narozeninový den.
Ale ne můj - moje mladší sestřičky slavily 18 let, slavily plnoletost (a stejně to budou pořád malé holky - křehké, malé bytosti, které je třeba chránit).

A tak jsem jim chtěla udělat radost dortem. Dortem, který jsem si velmi oblíbila a chutná všem, protože jeho hlavní součástí je čokoláda (na které je většina populace závislá). Zvláště vím, že moje sestřičky mají čokoládu rády a nikdy jí nepohrdnou.

Dala jsem se do toho s energií, radostí a úsměvem. A nepřestávala jsem se těšit na výsledek, příprava byla taky velmi příjemná, protože když dělám něco s láskou, těší mě i ty nepříjemné činnosti. Jako třeba to, když vymazávám formu na dort - jako malá jsem měla formu vždycky vymazat mamince, nenáviděla jsem to - a dnes jako bych to ani nebyla já, dělala jsem to s takovým nadšením! Láska a potřeba udělat někomu radost a vykouzlit úsměv na tváři je prostě silnější než sobecké potřeby sebe sama.

Nebylo to poprvé, co jsem tento dort dělala, takže jsem sázela na jistotu, o to příjemnější příprava a aranžování bylo, ale stejně - pekař, kuchař může vždycky udělat něco jinak tak, že se výsledek změní k nepoznání od té původní verze. U mě se tak naštěstí nestalo a s výsledkem jsem byla nadmíru spokojená. Můj mužíček mi navíc pomohl s dozdobením dortu mandlemi. Prostě krása.

Tento recept si prostě nemůžu nechat pro sebe, to bych nebyla já. Takže Vám ho prozradím a Vy utíkejte do obchodu, nakupte všechny ingredience a hned ho vyzkoušejte - rodina, přátelé i partner Vám budou líbat ruce a budou chtít tento dort každý týden (smích).

Ingredience na korpus:

  • 3/4 hrnku třtinového cukru (můžete využít i normální)
  • 1 hrnek polohrubé mouky
  • 1 lžička vanilkového cukru
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1/4 hrnku kakaa
  • 5 lžic rostlinného tuku
  • 1/2 hrnku rostlinného mléka (třeba sójového)
  • 1 banán
Postup přípravy:
Všechny sypké suroviny smícháme, poté přidáme zbývající suroviny (banán přidáváme rozmačkaný na co nejmenší kousky). Vzniklou kakaovou směs vložíme do vymazané a vysypané formy a necháme péct v předehřáté troubě na 180 °C asi 20 minut. Poté korpus odložíme a můžeme pokračovat v přípravě polevy na dort.

Ingredience na dort:

  • 300g vegan čokolády
  • 1 plechovka plnotučného kokosového mléka (alespoň 12 hodin před použitím nechte v lednici, aby se tuhá složka oddělila od kapaliny)
  • 1 zralé avokádo
  • 1/4 datlového sirupu
  • trocha vanilkového extraktu
Postup:
Čokoládu necháme rozpustit ve vodní lázni, přidáme tuhou část kokosového mléka (která se oddělila od kapaliny, hmota je nahoře, voda se drží u dna) a mícháme, aby se v čokoládě rozpustila. Poté tuto směs přelijeme do jiné mísy, kde přidáme vydlabané avokádo, datlový sirup, vanilkový extrakt a vše rozmixujeme, abychom získali hladkou směs bez hrudek. Až docílíme potřebné konzistence, přelijeme vše do dortové formy, kde nám mezitím chladl upečený korpus. Takto vytvořený dort dáme do lednice nebo jinde, kde bude chladnout alespoň 4 hodiny (aby poleva ztuhla).

Dort určitě krájejte nahřátým nožem, aby se na něj čokoláda nelepila a abyste si tak dort nezničili.

Doufám, že Vám bude chutnat alespoň tak, jako vždy chutná nám. Pečte s láskou <3

Naposledy měl narozeniny i přítel od mé sestřičky, tak jsem zkusila tento čokoládový dort, ale s využitím bílé čokolády. A tady je výsledek:


Mohlo by se Vám také líbit:

6 komentářů

  1. Včera jsem ho upekla :-) Celý tmavý a posypala jsem ho kokosem. Právě ho snídám :-) Děkuju za prima tip ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mne moc těší <3 Tak ať chutná :)

      Vymazat
  2. Ahoj, může se vynechat avokádo v polevě? Nebo případně, čím by se dalo nahradit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano :) S klidem jej můžete vynechat :) případně by se dalo nahradit kešu oříšky, které jsou také velmi dobré pro konzistenci :)

      Vymazat
  3. Denisko, dej tip na vegan bílou čokoládu. Jakou kupuješ? PS: Zrovna dělám dortík na Velikonoce, protože ho všichni chtějí. Fakt. To jsem ještě nezažila :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha :D Já té bílé čokoládě moc neholduji. A naposledy jsem jednu dostala a rovnou ji šoupla do dortu :D Takže ani pořádně nevím, jaká to byla :D

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář, ať už je jakýkoli :)