Swift

Když máte chuť na něco nezdravého - pizza bez kynutí! Mňamka!

Včera jsem měla velikou chuť na pizzu, k tomu chtíči se připojil i hlad, takže jsem už déle nechtěla čekat. Kynutá verze těsta tím pádem nepřipadala v úvahu, musela jsem vymyslet něco jiného nebo rychlejšího. A tak mě napadlo, že určitě existuje i varianta těsta bez kynutí - a taky že jo!

Těsto jsem měla hotové raz dva, nahoru jsem dala to, co bylo doma - rajčata, cibulku a papriku. Tato obyčejná kombinace překvapila ve všech směrech a mi velmi chutnala.

A dnes jsem měla mužíčka doma. Včera pizzu ochutnal a taky mu chutnala, i když tam nebyl ani kousek sýru nebo salámu. Dnes na ni měl chuť, tak jsem dělala pizzu znovu a opět se potvrdila delikátní chuť.

A proto Vám přináším recept, abyste si mohli dát taky do nosu a třeba i překvapit návštěvu nebo svou rodinu.

Ingredience na těsto:
  • 250g hladké mouky
  • 150ml vody
  • špetka soli
  • 6 lžic oleje
  • 1/2 sáčku prášku do pečiva
  • bazalka
Ingredience nahoru na pizzu:
  • rajčata
  • cibulka
  • paprika
  • rajčatový protlak
  • olivový olej
  • trocha cukru
  • česnek
Postup:
Začneme přípravou těsta - veškeré sypké suroviny smícháme, poté přidáme zbylé ingredience. Vodu přiléváme po troškách, dokud nedocílíme hladkého a tvarovatelného těsta. Vytvořené těsto můžeme vytvarovat do kruhu nebo i jiných tvarů (podle toho, jaké plechy na pečení máme k dispozici).
Vytvořenou pizzu potřeme směsí rajčatového protlaku, olivového oleje, bazalky a trochy cukru. A na tuto vrstvu pokládáme nakrájené rajčátka, cibuli, papriku.
Pizzu dáme do předehřáté trouby na 180 °C asi na 20 minut. A pak už můžeme servírovat.

Varianta bez papriky se zdá být nezajímavá, ale opak je pravdou - kouzlo cibule a rajčat je úžasné.
Teď už víte, že není třeba utrácet za pizzy v restauracích (i když se občas každý nechá obsloužit), můžete si ji udělat sami doma, a tak ohromit vlastní chuťové buňky nebo buňky svých přátel nebo rodiny. Dobrou chuť!


Mohlo by se Vám také líbit:

0 komentářů

Děkuji za Váš komentář, ať už je jakýkoli :)